lunes, 3 de diciembre de 2007

SAL I MÉS SAL

Ahir parlavem de la sal que apareix sota terra. Avui parlarem de la sal marina.






A la revista digital "Stilus" que edita la legió VIIII (http://www.legioviiii.es/documentos/stilus/stilus.html) es recull una notícia publicada el passat mes de setembre a "La Voz de Galicia" que ens sembla triplement interessant: en primer lloc per l'aparició de les basses d'evaporació d'unes salines dels segles I a III dC que tenien una extensió inusitada (si no és error periodístic tenien uns 800 metres de llarg, com a mínim). Les salines disposaven de basses d'uns 50 metres quadrats cadascuna i estaven delimitades per pedres enclavades al terra. En segon lloc ens ha semblat interessant l'aparició de restes de vestit (sandàlies, una d'elles clavetejada) i en tercer lloc per que han aparegut restes de menjar: entre d'altres, castanyes, anous i pinyols de prèssec. Destaquem que també a Guissona hi ha restes de prèssec en aquestes cronologies.






Incloem l'article tot seguit:

"Vigo encuentra las salinas más grandes de toda Galicia
26/09/2007.- La construcción de 700 viviendas ha quedado parada en la ciudad pontevedresa de Vigo después de que las máquinas encontrasen unas salinas de la época romana. El hallazgo ratifica la hipótesis de los investigadores, que hace unos años encontraron instalaciones similares en una finca a 800 metros del actual descubrimiento.
A la luz de la nueva información, los investigadores creen que el barrio del Areal se encuentra sobre una salina del siglo I, una explotación que en aquellos tiempos necesitaba una gran superficie productiva para ser rentable.
El estudio de la zona ha deparado gratas sorpresas a los arqueólogos, ya que ha conservado restos orgánicos, entre los que se encuentran tres sandalias de cuero, algunas de ellas con las suelas claveteadas y otras, cosidas. Asimismo, se han encontrado castañas, nueces, pepitas de melocotón y otras de un fruto sin identificar."



No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡Comparte tus ideas!